Maryse Millet

De kriebel om iets te doen met de kennis in mijn vakgebied (communicatie) voor de bedreigde natuur en wilde dieren in Afrika, werd steeds groter.

Met mijn man Geert reisde ik sinds eind vorige eeuw al vele weken, maanden en één keer zelfs een jaar lang door Zuidelijk Afrika (Zuid-Afrika, Botswana, Swaziland, Zimbabwe, Namibië, Lesotho). We leerden dit deel van het continent kennen als onze broekzak en kregen steeds meer vragen van mensen om hen te helpen met het samenstellen van hun reis. Onze hele omgeving wist intussen dat we al tientallen keren naar daar waren afgereisd om onze honger te stillen.

“Donʼt donate, go on safari”

De dag dat we Brent Stapelkamp in Hwange National Park tegenkwamen en hij ons na een boeiende namiddag op het hart drukte: “Tell the people in Europe: donʼt donate, go on safari”, was het mij duidelijk wat ik kon doen. Zoveel mogelijk mensen warm maken om op safari te gaan, de lokale economie daarmee te steunen en een economische waarde geven aan de natuur in harde valuta. Het idee van een adviesbureau in reizen naar Zuid-Afrika & Botswana was geboren.

We doen niets liever dan denken, praten en vertellen over onze ervaringen en safariʼs. De vragen beantwoorden en het ineen boksen van reisroutes, is dan ook puur plezier. De feedback en enthousiaste reacties van de mensen die we adviseerden, een nog grotere voldoening. Uitspraken als: “zonder jullie was onze reis nooit zo goed geweest” of “jullie advies over de reisindeling was goud waard” of “dankzij jullie advies hebben we unieke ervaringen gehad,” doen zoveel deugd

DELEN

Warning: A non-numeric value encountered in /home/spottin3/public_html/wp-content/themes/Newspaper/includes/wp_booster/td_block.php on line 353

Geef een reactie