Goede TelefoonGesprekken

Carina de Geest
Goede TelefoonGesprekken
voor Zorg, Onderwijs, Cultuur &
Goede, Duurzame Doelen

18 tot 37,5 % conversie op gevoérde gesprekken
2 intense bel-uren per dag
competitieve tarieven*

ook voor bel-depannages bij vakantie of verlof van uw vaste call agents

Meer weten? Bel me op 0476 86 00 94



* Een zachte en krachtige telemarketing-campagne? *

Winbacks: telefonisch opvolgen van je afhakende abonnees of verzonden proefnummers, die je nu nog veel te veel links laat liggen uit tijdsgebrek? Je bestaande klanten, crowdfunders, investeerders, sympathisanten ‘gewoonweg’ even bedanken? Gelukkige verjaardag wensen? Uitnodigen voor een event?

Inhoudelijke feedback krijgen over uw diensten, producten, organisatie? Afspraken maken in je agenda? Prospecten uitnodigen op een demo? Marktonderzoek? Doelgroepenonderzoek? Peilen naar de betrokkenheid van uw bestaande donateurs? Donatie- of sponsoringbedragen bestendigen, tijdelijk verlagen of verhogen?

Contacteer Carina bij Goede TelefoonGesprekken *
00 32 476 86 00 94


 

Beste Goede Doel-lezeres,
Beste Goede Doel-lezer (v/x/m),

Sinds vorig jaar juni focus ik me op het voeren van Goede TelefoonGesprekken.

Die maand voerde ik in opdracht van MO* Magazine een bel-opdracht uit om hun ex-abonnees over de streep te halen om opnieuw te abonneren. Winback in vaktermen.

Het bellen verliep veel voorspoediger dan de opdrachtgever en ikzelf hadden verwacht. Ik had me mentaal stilletjes voorbereid op afgesnauwd worden en ‘inhakers’. Het tegendeel bleek waar! De mensen die ik contacteerde, hadden duidelijk een sterke binding met de doelstelling van het blad en reageerden heel vaak zeer positief op het feit dat ze door ‘hun’ blad gecontacteerd werden.

De resultaten waren ook positief: 18% reageerde met JA! Ik herabonneer; 17% met ‘Ik ga misschien herabonneren’.  Ook als mensen niet herabonneerden, vroegen ze me expliciet om aan de redactie hun complimenten over te maken voor hun journalistieke werk!

Daarop contacteerde ik Charlie Magazine voor een tweede bel-opdracht. Was MO* nou een toevalstreffer, of zou er toch iets anders aan de hand zijn? Ik moest het weten!

Voor Charlie  waren de cijfers: 21% van de mensen die zegden dat ze gingen herabonneren, deden het ook.

Daarna werkte ik aan een opdracht voor de gratis proefnummers van Openbaar Kunstbezit Vlaanderen Magazine. Ook daar zagen we een positieve respons: 5% Ja’s, 21% Misschiens en 16% waarnaar ik mocht terugbellen.

Idem dito cijfers voor schooltheater Deezillusie en het Belgisch Repertoire Theater! Voor hen bel ik sinds november 2018 naar scholen en culturele centra en werk zo mee aan meer verdraagzaamheid, online veiligheid en liefde voor het gesproken woord en het theater.

Sinds maart 2019 bel ik voor vzw Onafhankelijk Leven, de eerste Belgische budgethouders-organisatie voor personen met een beperking. Voor hen liggen de resultaten nog hoger: 37,5% van de mensen die zegden dat ze opnieuw hun lidgeld zouden betalen, deden dat ook binnen de maand.

Deze week doe ik een vervolg-bel-ronde bij de mensen die het lidgeld toch nog niet overschreven (de sloebers 🙂 !) én ik ga de komende jaren structureel samenwerken met Onafhankelijk Leven. Dankbaar!

Mijn aanpak is: warm, betrokken, niet pusherig. Ik neem de tijd om te luisteren, ook als ik voel dat mensen niet meteen gaan kopen, herabonneren of doneren.

Ik vind het belangrijk, dat de mensen aan de andere kant van de lijn een positief gevoel overhouden aan het contact met het blad of de organisatie, die ik op dat moment vertegenwoordig.

Ik vermoed dat de rust waarmee ik mijn verhaal kan brengen, mee bijdraagt aan de positieve resultaten. Waarover ik trouwens ook graag een inhoudelijke, kwalitatieve rapportage maak, met aanbevelingen op basis van de feedback die ik kreeg.

Bovendien bel ik maximaal 2 uur per dag, om de kwaliteit en en de energie van de gesprekken die ik voor uw organisatie voer, hoog te houden. Elk Goed TelefoonGesprek doet ertoe!

Dit werk schenkt me zo veel plezier, omdat ik voel dat ik echt bijdraag tot iets wezenlijks in onze samenleving. Ik draag bij aan zorg, cultuur en andere waarde(n)volle goede doelen. Geen blabla. Wel meetbare resultaten.

Wil u aftoetsen of Goede TelefoonGesprekken kunnen bijdragen aan uw organisatie en aan een zorgzamere, artistieke, warme samenleving? Bel me op 00 32 476 86 00 94

Vriendelijke groeten,

Carina de Geest
00 32 476 86 00 94

Goede TelefoonGesprekken voor Zorg-, Culturele en andere Goede Doelen

_____________________________________________________________________________

REFERENTIES

Mont Blanc: 1ste Nederlandstalige Laureate Writing Award 1995
MO*-magazine: Telemarketing-campagne voor afhakende abonnees 2018: 18 à 35% conversie
MSK Museum voor Schone Kunsten Gent: Telemarketing-campagne ‘De dames in de barok’ 2018 (opstart eind oktober 2018)
MUHKA Museum voor Hedendaagse Kunst Antwerpen: video-installatie: 2006
Media Marketing Magazine: 1995

Speech & The City Gent * Speakers event 2018: uitverkochte zaal; + 100 genodigden
Studio Puur: 2018; influencers-campagne, persbericht, copywriting, advertorial; 2019: agenda-afspraken: 16,66 à 33,32 % conversie
Sanoma: 1996 – 2000
De Standaard Weekend: 1997 – 2000
Stadmagazine Gent: 1997 -2000
Stad Gent: 2000 – 2018
City People Light Award voor het Gentse Lichtplan: 2004
Prijs Vlaamse Bouwmeester voor Heraanleg Gras- & Korenlei: 2005
Thuis in de Stad: Award 2004
Plassen met Klasse: Award 2004 voor sanitair beleid
Opera en Vismijn Gent: personeelsevent voor 600 collega’s 2007-2015

Het Vrije Woord, publicatie De prins op het witte paard, dat is een verhuizer, meneer, mevrouw: 2009



ONZE STIJL, LOOK & FEEL

Betrokken, warm en luisterend



DE BASIS & BACKGROUND

* 30 jaar creatieve, telefonische en organisatorische ervaring in de communicatie-, tijdschriften-, uitgevers, reclame-, media- en eventsector; zowel bij privébedrijven als voor de overheid.

* Award Wining Campagnes: Yés We Can! (zie hoger)

* Telemarketing-resultaten die tellen: 18 à 37,5 % conversie!


INFO & TARIEVEN:

Carina de Geest, 00 32 476 86 00 94, carina@spottingyou.be

Goede, duurzame, commerciële organisaties: 37,5 euro/uur; geen BTW

Goede doelen, vzw’s en andere organisaties: tarief onderhandelbaar volgens bel-volume en continuïteit in de samenwerking